Er igen blevet ramt af den grafiske branche’s charmeoffensiv.
Har også tidligere modtaget deres pænt kreative kampagner, og synes faktisk de gør det ret godt. Først angreb de emailen, så var der fokus på de ting man kan med tryksager – og nu: effektmåling af kampagner!
Denne gang modtog jeg en boblekuvert med budskabet “Her er nøglen til effekt”. Klare signalfarver, som de også har brugt i deres tidligere udsendelser.
Åbner kuverten
Indeni kuverten ligger en kapaplade beklædt med print i samme farve som kuverten. “En USB, du gør klogt i at åbne!” Det første der springer i øjnene er en Post-it memoblok, og man kan lige ane stikket fra en USB i højre side.
Next Step!
OK! – Nu faldt lidt af ti-øren! – der var en nøgle i blokken… I dobbelt forstand… Teksten fortæller også at der gemmer sig en film på nøglen der viser succesfulde cases om kombinationen af den digitale markedsføring kombneret med tryksagens fortræffeligheder. – Og så lige en linie om den fantastiske konkurrence der hører sig til i enhver direct mail!!
Og hvad så??
Må jo åbne USB’en og se, hvad der gemmer sig at spændende materiale
Hvad der gemte sig…
Efter at have smidt USB’en i computeren mødte jeg to mapper, med kampagne-eksempler og en film. Ikke synderligt sejt lavet, men alle kan jo åbne en mappe og finde filerne.
Trykte kampagner med målinger
Se en del af eksemplerne på Den Grafiske Branches hjemmeside tryksag.dk
Film
Der var også nedenstående film på USB’en, der handler om tryksagens kvaliteter og den effekt den har på modtagerne.
Konkurrencen
Konkurrencen er et rimeligt langt spørgeskema om, hvad man synes om tryksager. Den lader jeg altså stå ubevaret og ubehandlet hen…
Konklusion
Hmmm… de vil selvfølgelig sælge noget mere… Og de vil gerne vide, hvad tryksagsindkøberne synes om produktet. Så derfor er konkurrencen selvfølgelig baseret på måling af deres egen ‘effekt’. Slår meget på at man med kreative budskaber kan ‘låse successer op’ Men helt ærligt! Hvis jeg skal se på udsendelsen (og hvordan den virker på mig), så er der ting der lugter lidt af vanetænkning og hovsa-løsninger. Hvad fan… har en memoblok med nøglen og effekt at gøre? Var det ikke blot en hurtig løsning i 11. time? Hvorfor ikke ‘nøjes’ med at lave en udstansning i kapa-pladen til nøglen?? Eller idet mindste putte nøglen i noget der minder om en lås?? Gode intentioner falder til jorden, når man får travlt, skal holde budgettet eller hvad der nu ellers kan komme i vejen.
Godt nok fik mig ikke til at udfylde deres skema om effekt! Men den fik mig til at skrive denne artikel, så et-eller-andet har de vel gjort rigtigt?!
Tak til Den Grafiske Branche for underholdning og en fin USB-nøgle (uden påtryk budskab!!)